funderingat

Godagens...  Vad ska jag berätta i dag? Egenligen har jag inget att berätta, jobbat som vanligt sen har nyss suttit och pratat med Jonas han e kokad men vi älskar han iaf!......  Egentligen skulle jag åkt till thailand nu men det ändrades ju så får vänta en månad till..

...Att något så nära kan kännas så långt bort...

Måste erkänna att åka till Thiland och det här barnhemmet känns så ovärkligt att jag äns inte är nervös.. Det känns till och med närmare att flytta till stockholm som inte kommer hända på flera flera månader... Kan inte se mig själv att ta hand om barn utan föräldrar,  sova på golvet i ett barnhem eller lära ut engelska i de fattiga skolorna...  Lixom jag har left 19 år i "lyx" liv och nu ska jag komma till den riktig fattigdomen... Man ser när barnen bli hämtad på dagis deras lycka över tryggheten hos föräldrana, vad har de här barnen för trygghet? vad ska man göra för att hjälpa dom? Kommer jag äns göra någon skillnad?.. Skillnad tror jag inte att jag kommer göra. Jag kommer inte kunna göra världen bättre och barnen kommer ha glömt mig när jag åkt hem... Men barnhemet kommer finnas kvar och det skulle ju inte gå att driva utan frivilliga arbetare så någon nytta borta jag iaf göra... Många frågar hur jag kan jobba utan pengar och svaret är: Jag gör detta för MIN skull... tycker det ska bli så otroligt kul så gör inte detta för att jag tror att jag e någon som kan förändra eller någonting för det tror jag inte... Men självklart så hoppar jag att jag kan göra livet lite bättre för något barn...
Men det finns så många frågor som jag inte har svar på.. Men allt kommer lösa sig när jag står där den 5/1 2011 det finns la inte så mycket som kan hända mer än att jag kommer vara i chocktillstånd och inte våga säga ett ord på engelska.. Men fy fan vad häftigt det kommer blir:D
....Undra när man börjar bli nervös....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0