ghjkl

Dag 17

Somnade tidigt i går så jävla skönt att sova så jag o spykillen sov och sov och sov medans de andra festade.. Spy killen var en väldigt full kille som spydde i sängen och föll ner från våningssängen på lisas patte så den gjorde ont i en hel dag.. Fan vilken smäll och han kommer inte ihåg det haha.. Sen har vi åkt buss i 11timmar i dag så tråkigt men ganska skönt för det finns så mycket att kolla på när man åker och man kan somna lite när man vill.. Vi är nästan inga kvar i våran buss så det känns lite sorligt för känns som nu e det roliga över och vi ska genom hela landet igen fast på bara 4 dagar så det är bara att åka o åka o åka. Men om det inte e för dyrt ska jag hoppa fallskärm innan jag återvänder till MeLbOuRnE eller så gör jag det där=).. Vi är iaf i en stad som heter kaikoura här simmar man med delfiner och sånt. Vi har just ätit pasta med tomatsås OJOJOJOJ det är en ny sak mums… Har iaf gått ner 2 kg

Nu ska jag o mina rums kompisar se film och ha det mysigt innan vi ska sova igen!

Dag 19

Vi tog båten över till nord ön igen och hamnade i Wellington för andra gången. Det var typ som förra gången vi satte oss på donken i en timme för internet sen så shoppade vi lite innan vi gick hem för att sova. Skulle kunna stanna där längre men vi har ju som sagt inte så mycket tid på oss innan vi måste lämna landet.

Dag 20

Sitter nu på bussen och skriver samtidigt som jag kollar på alla fåren utanför.. Fåren här är så gulliga gemförelse med hemma typ små tjocka och gulliga. Jag har skissat min tatuering lite smått och kommit på hur jag vill ha de men den får vänta tills jag mellanlandar i Sverige. Det ska iaf bli en blomgren som början 10 cm ner på låtet och upp över hela högra tidan sen ska det vara en fågel som flyger mot hjärtat och längst grenen ska det stå med små bokstäver “man måste dö några gången innan man kan leva”.. Fint fint så fint måste bara lösa lite saker för min mage e så kort men det fixar jag.. Sen bokade jag just mitt fallskärmshop dock inte bestämt om jag ska hoppa 12000 eller 15000 hmmhmmhmm men ska ju hoppa i dag SNART om typ två timmat så måste bestämma mig ju. Det är bara jag som ska hoppa hihi spännande men så kul bara weeiieieieieieieieiee!.. Fast undra om det är läskigt att falla fritt från himlen i 1 minut. Jag tror det fy fan vad läskigt tur att jag har någon på ryggen iaf..

På våran buss e det inte mycket med folk det är en sovande lisa en nervös jag, två svenska stockholmare, två gamla? En kines? Och något annat. Säkert en tysk eller två!..

I morgon återvänder vi till Auckland och ska bo hos viv där vi bodde när vi kom. Jag åker sedan tillbaka till Melbourne morgonen den 12 och lisa kommer den 13 tror jag. Ska bli kul att träffa familjen igen men samtidigt lite läskigt tänk om george inte kommer ihåg mig o.o :/ Sen ska vi bo där i 4 dagar om vi får sen hitta jobb och jag vill köpa bil för att resa östkusten upp men lisa e inte så sugen så ska föröka tvinga carro o emelie att vara med på det (a) J ..

Snart är även mitt visum slut i Australien vad ska jag göra då? Jag måste försöka boka en biljett någon stans kanske USA med Louise och Lisa eller till Indien med mig själv eller jaa jag vet inte vi får se vad jag får för mig känns iaf inte tid att åka hem än. Fast det e ju faktiskt fyra månader kvar så jag har lite tid att tänka.

Seriöst fan vad mycket får det är!

Ajja nu ska jag underhålla mig själv med något annat så hejhejdådå sverige hejhej tapoooooooo…

Senare på dagen

Ojojoj bussen släppte av mig, ja just det bara MIG.. På sky diveing platsen. Var lite nervös men inte som när jag skulle hoppa bungy. Alla som skulle hoppa var redan där så missade filmen hur man gjorde. Men pratade lite med en kille som förklarade hur det gick till. Man kunde välja på 12000fot och 15000 fot jag var lite rädd och hade ej så mycket pengar så valde 12 000 men alla andra valde 15 000. De rekommenderade 15 000 för att hjärnan inte hinner regera när man är så långt upp så man glömmer de första sekunderna och då har man några tillgodo när man hoppar det högre men jag valde iaf den låga.Man fick träffa killen som skulle sitta på ryggen och sen satte vi oss i ett litet rosa plan och åkte upp i luften det blev hörde o högre och högre.. Över molen och sen spände han fast mig i han öppnade planet och vips så föll vi o föll 200km/h.. Jag var det första också det var läskigt. Det gjorde ont det var så otroligt kallt och blåste men som sagt mins jag faktiskt inte hela fallet tror jag iaf inte för det kändes som jag bara föll i 15 sec men det var mycket mer. Sen drog han i snöret och fallskärmen fungerade WOHOO! Sen seglade vi ner lugnt och skönt och kollade på utsikten. Jag gjorde också den finaste landningen alla ramlade på rumpan men jag stod upp. När jag landade kunde jag ej låsa upp mitt skåp för skakade så men så skönt det var men kan säga att bungy var 10 gånger läskigare faktiskt och lite roligare men sky divingen var också helt underbar. Synd att man bara inte kommer ihåg den riktigt. Dock köpte jag inga fotton för de kostade 1000 kr o det tyckte jag var lite dyrt:/ men jag har mitt lilla minne i huvudet iaf:D..

Nu har jag lagat jat till mig själv det blev blandade bönor med ris och tomat sås MUMS.. Sen gick jag t donken för att säga hej t lisa o åt en glass där o sen så vandrade jag o köpte en liten present t mig själv o lisa det blev pickles och timtam som vi ska äta innan vi ska ut o festa… Nu e det ju faktiskt sista dagen på kiwi bussen så nu ska det festas.. Måste säga att jag verkligen rekommenderar denna bussen man träffar massa människor och ser saker hela tiden. Man stannar på ställen man aldrig skulle hittat och busschaförerna är 30 åriga jobbiga killar som snackar sönder äns huvud med konstig dialekt. Vi hade för lite tid man skulle typ haft iag 1 ½ månad för det blev lite stressigt på vissa ställen. Men att vi lyckats att se i stort sätt hela nya zeeland på 3 veckor är bra gjort för känns som vi inte missat någonting. SOO GOO KIWI BUSSSSSSSSS!…

 

planet jag hoppade från gulligt hihi


Kommentarer
Postat av: mor

vad vackert det verkar vara överallt!kram

2012-02-10 @ 19:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0